הפרייה חוץ גופית היא אחד הניסים הגדולים ביותר שקרו לאנושות בעידן המודרני. היכולת להרות במצבים שאחרת לא היה שום סיכוי לכך היא פשוט מהפכנית והיא שינתה את החיים מהקצה אל הקצה עבור אינספור אנשים ברחבי כל העולם.

יחד עם זאת מדובר על תהליך מורכב ולא פשוט שאורך זמן ומלווה בהרבה אכזבות, הרבה פעמים. מעבר להיותו תהליך הורמונלי מאד אינטנסיבי, IVF הוא מעל הכל תהליך רגשי מאד מאד עוצמתי. בין אם מדובר על ההתמודדות עם ההורמונים וההזרקות שמאפיינות את שלבי התהליך השונים, בין אם בתהליך הספציפי של שאיבת ביציות ובין אם במצבים של העדר קליטה או אפילו הפלה.

הפרייה חוץ גופית IVF- להכיר את התהליך

כן, הפלות הן חלק טבעי מתהליך IVF וזאת אמת כואבת, אבל ככל שמבינים את התהליך, מגיעים אליו מוכנים מראש ומקבלים את הליווי והתמיכה הנחוצים לאורך הדרך אפשר לצלוח אותו בשפיות, הצלחה ואפילו בהתרגשות, שמחה וציפייה.

מגזין בייבי4יו הוא המקום לקבל את כל המידע המקיף שנדרש לאורך כל הדרך, החל מהמידע הטכני דרך טיפים והמלצות ועד למחקר וחידושים נגישים.

מעבר להפלות שמהוות את אחד החלקים הקשים ביותר של התהליך הזה, וזה לא שלב מחייב או הכרחי, לא בטוח שזה יקרה לכולן, אבל הסבירות כן קיימת, ישנם עוד לא מעט אתגרים בדרך. אכזבה היא אחד מהם.

מדי חודש ישנה ציפייה מאד גדולה, הכנה והתרגשות, אבל לא בכל חודש תהיה קליטת עובר, כלומר יכולים להיות מצבים שבהם נעשו כל הפרוצדורות, אבל התהליך לא נתפס ואז ממשיכים לחודש הבא וחוזר חלילה. אי אפשר למנוע את הציפייה ואי אפשר למנוע את שברון הלב, בכל פעם מחדש, אבל אפשר לקבל תמיכה הולמת ובריאה שתאפשר לכם לצמצם את מידת הפגיעה למינימום האפשרי, גם את המידע על זה תוכלו לקבל במגזין בייבי4יו.

לסיכום, בסוף נכנסים להריון, אבל בדרך עוברים כמה מהמורות לרוב, וככל שזוכרים שזה רק חלק מהדרך, אבל בהחלט לא היעד הסופי אפשר לצלוח הכל, עם חיוך ובהנאה.