ההתכוננות לפריטים הבאים תעזור לך לעבור את הימים והשבועות הראשונים מבלי לבצע ריצות לחנות או רכישות באינטרנט ברגע האחרון. מעבר לזה, תבטיח כי לתינוקך יהיה נוח ותזונה נכונה כמו כשצריך. מאמר זה יעזור להבין טוב יותר  מה אתם צריכים לתינוק שלכם במשך שלושת החודשים הראשונים שלך, כמו גם כמה דברים שחובה לקחת בחשבון. רשימה זו כוללת דברים שהתינוק שלך צריך, החל מבגדי ילדים ועד מזון, חיתולים ,זמן אמבטיה וציוד מועיל שיציל אתכם ברגעים הקשים.

 

רשימת הציוד הדרוש

ייתכן שתרצה לרכז ולעשות רשימה של כל הדברים שאתה דורש לתינוקך שזה עתה נולד, כך שתהיה מסודר ולא יחסר כלום. כאשר אתה נרשם לחנות ציוד לתינוקות, ייתכן שתקבל רשימות צ'ק ליסט ארוכות לפעוטות. אם תעקוב אחרהרשימות האלה, תוכל להיות בטוח שיש רק את הדברים שאתה באמת צריך עבור התינוק.

ישנם עוד הרבה דברים שיכולים לסייע להתפתחות התינוק ותחום ציוד התינוקות רחב ומגוון. הדברים שהתינוק שלך צריך ישתנו עם הזמן  ולכן הגישה הטובה ביותר היא לקנות, ללוות או לשכור דברים כשאתה צריך אותם. אפשרי לחסוך לא מעט כסף ומומלץ להעזר בחברים שכבר בשלב אחר עם ילדיהם, משפחה ועוד. לאחר שבועות הריון ארוכים, מלווים בכאבים וחוויות טובות ורעות, הגעתם לרגע הגדול ותאמינו לנו, אתם רוצים להגיע אליו הכי מוכנים שאפשר, עם הציוד הטוב ביותר!

לא הכל חייב לקנות

רשימת הבדיקות של מה צריך לתינוק שלכם, תאפשר לך להבחין בין הדברים החיוניים לדברים מיותרים ולחסוך זמן וכסף תוך כדי התכוננות להורות. אמנם זה יכול להיות מפתה לקנות כל גאדג'ט על המדף, אך זכור כי תינוקך זקוק להורה אוהב וקשוב המאושר מדברים בסיסיים. 

נסיעה ובטיחות

כאשר התינוק שלכם צריך לנסוע במושב רכב בפעם הראשונה,  יכול להיות במיטת ג'ירפה בהירה וחמימה, בידוד נשלף או עריסה פתוחה ובוסטרים בסגנונות שונים ומגוונים.  הנסיעה הראשונה שלכם תיהיה ממש לאחר הלידה בדרך הביתה ובעקבות כך, חשוב לחשוב על הכל לפני ולהגיע מוכנים עם הציוד הדרוש מבחינת נוחות ובטיחות לכם ולתינוק, לטובת נסיעה שקטה ובטוחה.

 

עליך להגביל את משך הזמן שהתינוק מבלה על הכסא, סוודר, נדנדה או ציוד אחר. הניחו מדף או שולחן עם חיתולים, מגבונים לחים וציוד להחלפת חיתול בקרבת התינוקות. כשאתה מחליף לתינוק חיתול על שידת החתלה, הרחק תמיד את ידיך מהתינוק שלך, במיוחד אם התינוק שלך עדיין לא מתגלגל ותנהג בזהירות יתרה.

כריות או סדינים עמידים למים (המכונים גם מגני סדינים), המונחים על גבי סדינים רגילים, זמינים ברוב חנויות התינוקות כדי להקל על הניקיון לאחר "תאונה", במיוחד בעת החלפת הסדין העליון של העריסה.

לבטיחות השינה של תינוקותיך תזדקק לעריסה מאושרת שעומד בתקן, עם מזרן קבוע ומצעים. זכרו, התינוק שלך יבלה שעות רבות במיטת התינוק שלו ולכן הוא צריך להיות בטוח עם מזרן טוב, צמוד, שטוח, נקי ועמיד למים.

העריסה

ההורים משתמשים בעריסות שונות לתינוק שלהם בחודשים הראשונים אך עריסה בגודל מלא היא אופציה בטוחה וזולה יותר. עדיף לא לקנות יותר מדי בגדים שזה עתה נולדו מכיוון שהתינוק שלכם יגדל אותם במהירות ואתם תתחרטו על זה. 

החודשים הראשונים של התינוק

בחודשים הראשונים, תינוקך זקוק לעריסה, לעריסה או לסל, כדי לישון במקום בטוח ולא רחוק ממך. התינוק שלך יבלה הרבה מזמנו בנודניק וצריך לשאת אותו היטב. באקדמיות ומקומות רבים בעולם לרפואת ילדים ממליצים לתינוקך במשך 6 עד 12 חודשי החיים הראשונים לישון באותו חדר כמוך. למעשה, במשך 6-12 החודשים הראשונים אתה יכול להפחית את הסיכון למוות פתאומי בילדות (SUDI) אם אתה ישן עם התינוק שלך.

מזון, מזון ועוד פעם מזון 

תזדקק לבקבוק בשלב הראשון. הקפד להזיז את הטלפון הנייד מקרבת מקום, עד גיל חמישה חודשים כך שהתינוק שלך לא ימשוך אותו בטעות וזה יגרום לפציעה. זכור כי ישנם כמה אופציות להאכיל את התינוק ובכל מוצר תוספים קצת שונים זה מזה.

מומלץ להצטייד במושב נדנדה חשמלי, כריות בצורת U שתוכל לשים בתנוחה הנוחה ביותר להאכיל את תינוקכם.

לשים גבולות 

 ההורים רוצים שכל מוצרי התינוק והגאדג'טים המגניבים יהפכו את החיים לנוחים יותר לקטנטנים ולהם בתור הורים. יש כל כך הרבה מוצרי תינוקות בשוק כדי להקל על החיים של ההורים, אבל האמת היא שרובם קונים הרבה מוצרים מיותרים שלא מקדמים אותם לשום מקום או עוזרים להם. אחת ההמצאות העוזרות ביותר להורים, היא המוניטור. מדובר במצלמה קטנה שיכולה לשבת אתכם בסלון, במרפסת או בכל מקום שתרצו ולהשגיח מרחוק על התינוק שישן בחדר. בנוסף להשגחה מרחוק, ההורים יכולים להנות מקצת זמן ביחד גם בימים הארוכים, מלווים בעייפות ומלוא תשומת הלב לתינוק.