מהו מבחן פסיכומטרי וכיצד הוא עובד?

מבחן פסיכומטרי הוא מבחן המשמש להערכת היכולות הקוגניטיביות, תכונות האישיות, תחומי העניין וגורמים פסיכולוגיים נוספים של אדם. זה מנוהל בדרך כלל על ידי פסיכולוג או איש מקצוע מיומן אחר.

המבחן הפסיכומטרי קיים כבר כמעט 100 שנה. הוא פותח לראשונה בשנת 1918 על ידי לואיס טרמן. המבחנים נועדו לזהות ילדים מחוננים שניתן לתת להם שירותי חינוך מיוחד כדי לעזור להם למצות את הפוטנציאל שלהם.

ישנם סוגים רבים ושונים של מבחנים פסיכומטריים זמינים – מבחני IQ, מבחני אישיות, מבחני אינטליגנציה, מבחני התאמה וכו', אך לכל אלו יש רמת דיוק ותוקף מסויימים בקביעת מצבו הנפשי של האדם ומה הוא מסוגל לעשות.

1. מהי מטרת מבחן פסיכומטרי?

מטרת מבחן פסיכומטרי היא למדוד את האינטליגנציה, האישיות והמוטיבציה של הפרט. המבחן יכול לשמש כדי למדוד כושר לעבודות או מקצועות מסוימים ולהעריך התאמה להכשרה.

אדם יכול לקבל הקלה מבחינה פסיכומטרית על ידי נטילתו שוב לאחר הפסקה של שבועיים לפחות. הם יכולים גם לבקש לשלוח להם את התוצאות בדואר ולא באינטרנט מה שייקח יותר זמן אבל יקטין את הסיכון שהם יתקלו במידע על הביצועים שלהם בינתיים.

יש לבצע את המבחן הפסיכומטרי על מנת שהמעסיק יוכל להבין טוב יותר את התאמתו של המועמד לתפקיד. המבחן לא נועד למדוד אינטליגנציה או יכולת אלא לתת אינדיקציה למידת הביצועים של האדם בעבודה נתונה.

יש לבצע את המבחן הפסיכומטרי בזהירות ובתשומת לב מירבית. חשוב להבין מה בדיוק נבדק ואילו שאלות רלוונטיות לתפקיד אליו פונים. אם אדם לא רוצה שהתוצאות שלהם ישתפו עם צד שלישי כלשהו, עליו לציין זאת לפני ביצוע הבדיקה.

מה יקרה אם תיכשל בבחינת הפסיכומטרי שלך?

המבחן הפסיכומטרי הוא נוהג שכיח נפוץ עבור חברות בבריטניה. זהו מבחן שמעריך את הכישורים, הידע והאישיות של הפונה. זה ידוע גם כמבחן התאמה או הערכה פסיכומטרית.

המבחנים הפסיכומטריים אינם משמשים רק להערכת כישוריו של מועמד אלא גם כדי לחזות את ביצועיו בתפקיד וכמה זמן הוא יישאר בתפקידו.

בדיקות אלו עלולות להיות מלחיצות מאוד עבור אנשים מסוימים וייתכן שהן לא יפעלו היטב עקב הלחץ הזה.

אז מה עליך לעשות אם אתה חש חרדה לקראת המבחן הפסיכומטרי הקרוב שלך?

ישנם כמה צעדים שאתה יכול לנקוט כדי לקבל הקלה מחרדה:

– הכן את עצמך לפני הפסקה על ידי ביצוע פעילות גופנית כמו הליכה או ביצוע מתיחות. זה יעזור לשחרר מתח מהשרירים שלך מה שיקל עליך להתמקד במבחן שלך מאוחר יותר; – שמרו על עצמכם על ידי אכילת מזון בריא ושינה טובה לפני הבדיקה

כיצד להתכונן לבחינה או לבחינה בפסיכומטרי?

הבחינה בפסיכומטרי היא מאוד קשה. יש בו הרבה שאלות שהתלמידים צריכים לענות עליהן בשעה אחת.

הדרך הטובה ביותר להתכונן לבחינה זו היא על ידי פתרון שאלות קודמות וקריאה על הנושאים שסביר שישאלו.

פסיכומטרי הוא חקר המדידה הפסיכולוגית. הוא כולל מגוון מבחנים, אך לרוב מתייחס למבחני IQ.

השלב הראשון להכנה לבחינה או לבחינה בפסיכומטרי הוא לדעת על מה אתם עומדים להיבחן. זה יעזור לך לקבוע כמה זמן אתה צריך להשקיע בלימוד ומה צריכה להיות תוכנית הלימודים שלך. השלב השני הוא לברר אילו משאבים זמינים למבחן, וזה עשוי להיות כרוך בשיחה עם המורה או יועצת בית הספר על האופן שבו הם בודקים ואילו משאבים יש להם. השלב השלישי הוא להגדיר לעצמך מטרה סבירה שתעזור לך לשמור על מוטיבציה במהלך הלימודים.

אם אתה רוצה מוטיבציה נוספת, נסה להקים מערכת תגמול שתיתן לך משהו כשהמטרה שלך הושגה כמו ספר או סרט חדש שבאמת רצית אבל עדיין לא היה לך כסף עבורו.

5. כיצד למזער את השפעת החרדה על ביצועי מבחן פסיכומטרי

המבחן הפסיכומטרי הוא אחד מכלי ההערכה הנפוצים ביותר הנמצאים בשימוש במקום העבודה. זהו מבחן שנועד למדוד ולהעריך את היכולות המנטליות, הכישרון, האישיות והעניין של הפרט.

מבחן זה קיים כבר זמן מה, אך הוא הפך פופולרי יותר לאחרונה בגלל היעילות שלו בניבוי ביצועי עבודה.

יש הרבה דברים שניתן לעשות כדי למזער את השפעת החרדה על סוג זה של בדיקות. אחת הדרכים לעשות זאת היא לקחת הפסקה כל שעה או שעתיים ולהתמקד במשהו אחר למשך זמן מה. זה יעזור לך לרענן את דעתך כדי שתוכל לבצע ביצועים טובים יותר כשיגיע הזמן לבחינה הפסיכומטרית שוב.

6. חשיבות ההכנה הפסיכולוגית לפני בחינה

6. חשיבות ההכנה הפסיכולוגית לפני בחינה

חשוב לתלמיד להקדיש מספר דקות לחשוב על הבחינה הקרובה. זה יעזור להם להירגע, וכתוצאה מכך הם יוכלו להתמקד בבחינה במקום לדאוג לגביה. חשוב להם גם לרשום כל מחשבה או רעיון שעולה בראשם כדי לעקוב אחר כל מה שהם צריכים לעשות.

חשיבות ההכנה הפסיכולוגית לפני בחינה
למידע נוסף אודות הקלות פסיכומטרי באפשרותך להעיף מבט ב- mtml.co.il

זהו שלב מכריע בתהליך הגשת כל בחינה, בין אם מדובר במבחן בבית הספר ובין אם מדובר בבחינה בעלת סיכון גבוה. זה עוזר להפחית מתח וחרדה, שעלולים להזיק לביצועים.

חשוב להתכונן פסיכולוגית למבחנים על מנת להפחית מתח וחרדה. אחת הדרכים לעשות זאת היא להכין את עצמך עם ידע על הבחינה מראש. חשוב גם להימנע מהסחות דעת לפני הבחינה כמו מדיה חברתית, תוך כדי תרגול תרגילי נשימה עמוקה.